A+ A A-

Ιωάννα Ασσάνη: «Επεξηγηματικές Εικόνες. Ακολουθίες και Παραπομπές» στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων

Ιωάννα Ασσάνη: «Επεξηγηματικές Εικόνες. Ακολουθίες και Παραπομπές» στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων


Την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015, στις 8 το βράδυ, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων (Πάρκο Ελευθερίας) η πρώτη ατομική έκθεση στην Αθήνα της Ιωάννας Ασσάνη, οργανωμένη από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Η Ιωάννα Ασσάνη, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει ο ομότιμος καθηγητής Ιστορίας Τέχνης του Αριστοτελείου, Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, και τον Κατάλογο προλογίζουν ο πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, Χρήστος Τεντόμας, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, Νέλλη Γ. Παπαχελά, η ποιήτρια Ανδρονίκη Γωγοπούλου και ο επιμελητής της έκθεσης.

Η έκθεση παρουσιάζει τρεις εγκαταστάσεις στον χώρο, που λειτουργούν με αντίστοιχες ζωγραφικές βιντεοπροβολές, τις ζωγραφικές εργασίες επεξηγηματικών εικόνων της Ασσάνη, σχέδια και ψηφιακές εικόνες και προβολές. Την έκθεση παρακολουθεί η ηχητική εγκατάσταση του μουσικοσυνθέτη Βασίλη Αβδελά.

Κεντρική ιδέα της έκθεσης είναι ένα σύστημα ανάλυσης των εικόνων σε επιµέρους εικόνες-συνιστώσες τους, που προκύπτουν διαδοχικά από το εσωτερικό τους, και από αυτές τις εικόνες-συνιστώσες αναλύει την καθεμία σε προηγούμενες επιµέρους εικόνες-συνιστώσες τους, εκ νέου από το εσωτερικό τους, κ.ο.κ. Το αποτέλεσμα είναι να προκαλείται ένα κεντρομόλο ζωγραφικό σύστημα και μια ανάλυση λογικά και συστηματικά πολυπλοκότερη. Ως προς αυτή τη ζωγραφική εργασία, η ιδέα της Ιωάννας Ασσάνη ήταν να αντιπαραθέσει στη συνέχεια το κεντρομόλο σύστημα με το κεντρόφυγο, και αυτό είναι το θέμα των τριών εγκαταστάσεων με τη μορφή χωνιού της καθεμίας στην έκθεση, όπου στην πρώτη προβάλλεται και βυθίζεται η κεντρομόλος εικόνα, στη δεύτερη αναδύεται η κεντρόφυγος εικόνα και στην τρίτη εναλλάσσονται διαδοχικά, η κεντρομόλος και η κεντρόφυγος. Το σύστημα των προβολών παραπέμπει στην προοπτική πρόσληψη που εκπέμπει από το βλέμμα ένα πεδίο σε μορφή κυρτής γωνίας και σαρώνει το τοπίο του κόσμου και στην αντανάκλαση της ίδιας σάρωσης ως επιστροφή, στη σφαιρική καμπυλότητα του βλέμματος. Το σύνολο της εργασίας της Ασσάνη αναζητά να αποδώσει, μέσω της εικόνας, συστήματα ανάλυσης της εικόνας και συστήματα οργάνωσης της εικόνας. Το πώς η εικόνα ανασύρει την προέλευσή της από τα κομμάτια που τη συνθέτουν είναι το ευρύτερο θέμα αυτής της εργασίας, που αποβλέπει να μεταφέρει στην πραγματική, υλική επιπεδότητα της ζωγραφικής επιφάνειας τις μνήμες που αναφέρονται σε ένα ψευδαισθητικό βάθος.

Έναν μήνα νωρίτερα, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, η Ιωάννα Ασσάνη πραγματοποίησε, στο πλαίσιο της ατομικής της έκθεσης, την εγκατάσταση ενός συστήματος που οργανώνει τη συνεχή καταγραφή, σε μια ηλεκτρονική οθόνη, των μετακινήσεων στον αρχιτεκτονικό χώρο του Ινστιτούτου ως σχέσεις της έκτασης του βάθους του χώρου και των κινητών, των επίπεδων πεδίων της οθόνης, η οποία υποκαθιστά τη ζωγραφική επιπεδότητα. Τα πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από τον γαλλικό οργανισμό Mission Laïque Française και το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και η δημιουργός του αποβλέπει στο μέλλον σε μια ευρύτερη ανάπτυξη αυτών των ερευνών σε πολυπλοκότερους σχεδιασμούς, ειδικά των σχέσεων χώρου, έκτασης και πεδίων του κτιρίου.

Εγκαίνια έκθεσης: 23 Οκτωβρίου 2015, στις 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 23 Οκτωβρίου 2015 – 7 Νοεμβρίου 2015
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 10:00-20:00, Κυριακή 10:00-14:00
Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, Βασ. Σοφίας, Πάρκο Ελευθερίας (στάση μετρό: Μέγαρο Μουσικής), τηλ.: 210.7224028

 

Διαβάστε επίσης
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«“Η άλλη πόλη – Μορφές” της Ηρώς Νικοπούλου» του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη

Η ζωγραφική της Ηρώς Νικοπούλου ορίζεται στην ιδέα της, στην αρχή της, από οργανωμένες αντιθέσεις: είναι του σχεδίου και του χρώματος, του επίπεδου και του χώρου, του προοπτικού βάθους που...

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«“Βαλτινός - Εικαστικώς” στο Σπίτι της Κύπρου» της Ανθούλας Δανιήλ

Είναι παλιά, έρχεται από μακριά, η σχέση της λογοτεχνίας με τη ζωγραφική. Η μία είναι η ποίηση που σιωπά και η άλλη η ζωγραφιά που μιλά. Εν ολίγοις, μέσα στη λέξη «ποίηση» για τους αρχαίους μας...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr