ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ

Εννοιολογικά, η έκθεση είναι στο σύνολό της μια εικαστική αντιπαράθεση των δύο δημιουργών πάνω στην εύθραυστη ισορροπία μεταξύ λογικής επεξεργασίας της πληροφορίας και συναισθηματικής αντίληψής της. Ο κάθε δημιουργός καλείται να πραγματευτεί αυτήν ακριβώς την ισορροπία, προκειμένου να βοηθήσει τον θεατή να κάνει την προσωπική του προβολή.

Ο Αποστόλης Ζολωτάκης δουλεύει στον καμβά αφήνοντας ελεύθερη τη δυναμική του χρώματος και της κίνησης με μια δήθεν συναισθηματική φόρτιση. Ο ορθολογισμός επιδρά στο έργο του σε μια ισορροπία δόμησης-αποδόμησης. Παίζει με τη διαρρύθμιση του χώρου μέσα στον πίνακα, χωρίς ο ίδιος να είναι συναισθηματικά φορτισμένος.

Η Κέλλυ Αθανασιάδου χρησιμοποιεί το ατσάλι ως βασικό δομικό υλικό των γλυπτών της. Τοποθετεί στο οπτικό επίκεντρο του θεατή, τις αυστηρές αναλογίες των όγκων και αναδεικνύει τις βασικές γραμμές των σχηματισμών που φιλοτεχνεί.

Ο διάλογος μεταξύ των δυο εικαστικών για τον «συναισθηματικό ορθολογισμό» με μόνιμη βάση την αφαίρεση, εμπλέκει δημιουργικά τόσο τους ίδιους όσο και τους θεατές.

Κέλλυ Αθανασιάδου - Αποστόλης Ζολωτάκης

Ο Αποστόλης Ζολωτάκης, σε συνέχεια της αφηρημένης του δουλειάς, παρουσιάζει εικαστικά έργα μεικτής τεχνικής και χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων υλικά με έντονη συναισθηματική δυναμική (θρησκευτικά τάματα) εμπλέκοντάς τα με ετερόκλητες ύλες. Το τάμα έτσι γίνεται στοιχείο αφηρημένης αφηγηματικότητας και προκαλεί συναισθηματική φόρτιση στην ερμηνεία του παρατηρητή. Ως δομικά στοιχεία του έργου, τα τάματα είναι άλλοτε δυσδιάκριτα και άλλοτε εμφανίζονται ως ξεκάθαρα αναγνώσιμα στοιχεία του πίνακα. Εντάσσοντας το τάμα στην αφαιρετική του δουλειά, το επικαλύπτει με ύλη δημιουργώντας έτσι ένα γαλάκτωμα, που δίνει την αίσθηση οργανικού υλικού και προσεγγίζει την υφή σωματικών εκκρίσεων. Το οργανικό αυτό στοιχείο εντείνει τη συναισθηματική ταύτιση του θεατή με το έργο και τη σκόπιμη υποβάθμιση του ορθολογισμού.

Η Κέλλυ Αθανασιάδου, σε δημιουργική αντίθεση με τον Ζολωτάκη, προσεγγίζει το έργο πρωτίστως ορθολογικά. Παρουσιάζει τη συλλογή «PythagoreanTetraktys» με 12 μεταλλικά γλυπτά εμπνευσμένα από τη θεωρία της «Τετρακτύος» του Πυθαγόρα. Κάνει μια αναδρομή στην αρχαιοελληνική γεωμετρική δομή. Απεικονίζει με γλυπτικό τρόπο ένα φιλοσοφικό κατασκεύασμα που κινείται στη βάση του λογικού και του υπερβατικού με πολυδιάστατες ερμηνείες και συμβολισμούς. Ο παράγοντας του συναισθήματος εμφανίζεται μέσα στο έργο της στο επίπεδο που μέσα από την αρχιτεκτονική κατασκευή αποκαλύπτονται οι κρυμμένες κοσμογονικές και θεολογικές ιδιότητες των αριθμών, όπως τις απέδιδαν οι Πυθαγόρειοι. Εκτός από τη συγκεκριμένη συλλογή, η Αθανασιάδου παραθέτει απέναντι στα έργα του Ζολωτάκη γλυπτά από ατσάλινες λάμες που περιπλέκονται ως αφηρημένοι δομικοί σχηματισμοί (Prismata). Παρουσιάζει τα πιο αφαιρετικά γλυπτά της διαιρώντας την επιφάνεια σε μικρότερα στοιχεία, ώστε η τελική εικόνα να αποτελεί πρισματική αναπαράσταση του συνόλου.

Κέλλυ Αθανασιάδου - Αποστόλης Ζολωτάκης

Διάρκεια έκθεσης: 12 Ιουλίου 2014 – 17 Αυγούστου 2014
Επίσημα εγκαίνια: Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014, από τον Ολλανδό πρέσβη κ. Jan Versteeg
Συνδιοργάνωση: Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου
Ηχητικό περιβάλλον: Θοδωρής Αμπαζής
Επικοινωνία:
Αποστόλης Ζολωτάκης: (+30) 6944105920, www.zolotakis.com
Κέλλυ Αθανασιάδου: (+30) 6972191855, www.kellyathanasiadou.gr
Χορηγός επικοινωνίας: diastixo.gr

Κέλλυ Αθανασιάδου - Αποστόλης Ζολωτάκης

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 7
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER